... studiorum1.1
Powtarzanie jest matką uczenia się
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... matematycznego1.2
Warto zauważyć i zapamiętać tę definicję, szczególnie wobec faktu, że słowo programowanie występuje w bardzo różnym od rozważanego znaczeniu w bliskiej matematyce informatyce.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... kg2.1
To po to by nasza Ola nie musiała jeść wyłącznie marchewki z chlebem.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... często3.1
Bierze się to z pewnością stad, że nie wszystko jest tak proste jak PL. Zawsze jednak można próbować odstraszyć co bardziej niecierpliwych czytelników.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... jeżeli3.2
niezły przykład na to, jak można skomplikować rzeczy proste: wystarczy formalizacja matematyczna...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... słownika3.3
Można wykazać, że PPL w którym występuje zjawisko cykliczności musi mieć co najmniej 7 zmiennych decyzyjnych. Przykład Chvátala jest więc, w pewnym sensie najmniejszym PPL który goni w piętkę.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... piętkę3.4
Inaczej: jeśli nie występuje zjawisko cykliczności.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... elegancją3.5
elegancja (mat.) = prostota (wulg.)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...błędną3.6
Tu błędna nie pochodzi od słowa błąd a raczej od błędnego rycerza lub błędnego ognika. Taka co to raz jest a raz jej nie ma - w ogóle nie wie czego chce.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... zmiennych3.7
Sprawdź sam jeśli nie wierzysz - za najbardziej wiarygodne i efektowne rozwiązanie będzie nagroda - pewno skromna, ale do odbioru w sensownym czasie.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... następująco3.8
Wyjątkowo w tym przypadku, wygodniej nam będzie oznaczać zmienne sztuczne przez $y_i$ zamiast, jak to było zawsze do tej pory, przez $x_{n+i}$.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... niewiadomymi4.1
Pamiętamy z dowodu twierdzenia [*], że w najgorszym przypadku iteracji może być $\left( \begin{array}{c}
m+n\\
n
\end{array}
\right) $ w pierwszym i $\left(
\begin{array}{c}
n+m\\
m
\end{array}
\right)$ drugim przypadku, a więc tyle samo
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... fizycznych4.2
W tym fragmencie tekstu słowo jednostka występuje w dwóch zupełnie różnych znaczeniach.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...)5.1
Nigdy nie obliczamy ${\bf }$ przez wyliczenie macierzy ${\bf
B}^{-1}$ co jest wysiłkiem dużym i zupełnie zbędnym. Szczególnie wtedy, gdybyśmy chcieli w tym celu wykorzystać zupełnie nieefektywną metodę wyznacznikową.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... ma)6.1
Jeżeli dolne ograniczenia są skończone, to można zmienne $x_j$ zastąpić nowymi zmiennymi $y_j=x_j-d_j$ i przyjąć standardowe ograniczenia $y_j \geq 0$ (por. Gass [8]). Ograniczenia od góry na poszczególne zmienne w praktyce występują prawie zawsze. Na przykład, jeśli zmienne $x_j$ oznaczają wielkość produktów $X_j$, $j=1,...,n$, to górne ograniczenia mogą oznaczać popyt na odpowiednie produkty.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... ogra\-ni\-cze\-niom6.2
W metodzie sympleks z któr obcujemy od trzeciego rozdziału przyjmujemy wartość $0$ dla zmiennych niebazowych, a więc także wartość indywidualnego ograniczenia (dolnego, innego nie bylo) na zmienne.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... są6.3
właściwie mogą być
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... beznadziejny8.1
Jeszcze raz podkreślmy, co znaczy to teoretycznie: sympleks jest algorytmem niewielomianowym jak wykazuje przykład Klee-Minty'ego, w praktycznych zaś przykładach spisuje się bardzo dobrze.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... interpretacji8.2
Jak i samo szukanie życiowego partnera przy pomocy programowania liniowego lub grafów. Choć podobno u Inków...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... nazywamy8.3
Niekonsekwentnie...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... łuków8.4
Na przykład gdy będziemy myśleli o sieciach wodociągowych, kanalizacyjnych - ale także, czasami, drogowych.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... łuków8.5
Na przykład dla sieci komunikacyjnej.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... łuków8.6
W sieci komunikacyjnej: gdy myślimy raczej o cenie biletu niż odległości.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... łukach8.7
W praktyce oznacza to, że woda nie płynie jak nie ma rury.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... powiększająca8.8
Dokładniej ścieżka powiększająca (z którą zetknęliśmy się już w dowodzie twierdzenia [*]) to ścieżka z $s$ do $t$ - właśnie przeszliśmy po niej pod prąd.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... senacie8.9
Także Senacie Akademii Górniczo-Hutniczej.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
... problemami8.10
W Senacie AGH są to Komisje Dydaktyczna, Naukowa, Budżetowa i inne.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.